Starfinder 1.5 ? 12
Forums > Jeux de rôle > JdR Black Book > Starfinder
Paizo vient d'annoncer "Starfinder Enhanced" pour Octobre 2023, une version corrigée de son JDR :
https://paizo.com/products/btq02efv/discuss?Starfinder-Enhanced&fbclid=IwAR1gxyNrKq92_Nx1eOMarHr4hpY4vLDqXxSvCZZZ8AmWm88huWGG5fsRjiY#tabs
Enhance your Starfinder experience with this invaluable game resource covering all aspects of the Starfinder rules!
From totally revised fundamentals like core classes and starship combat to brand-new systems for expanding the way you play, this 192-page hardcover rules resource offers fresh ideas while still blending with the existing system. With Starfinder Enhanced at hand, you’ll be ready for the countless challenges of infinite space!
Starfinder Enhanced includes:
- New versions of the envoy, solarian, technomancer, and witchwarper classes, all revised to make them more balanced and easier to play.
- New class features and character options for every Starfinder class published to date!
- New archetypes, spells, equipment, and over 90 new feats. Truly build the character you want!
- Rules for scalable equipment, so you never have to trade-in your trusty sidearm ever again.
- New subsystems for narrative starship combat, expanded creature companions, and new chances to spend Resolve Points for every character!
- 12 playable species including fan favorites and entirely new options, from the shapeshifting kitsune to the tiny novians born from dying suns!
on imagine une VF pour apres?
C'est bien bon ça
Je trouve ça excellent.
Au passage je présume que cela explique les 50% sur le LdB actuel depuis pas mal de mois.
Si c'est vraiment (comme cela semble sous-entendu) full compatible avec la version actuelle, donc avec tout le matériel existant restant d"actualité, c'est top.
"New subsystems for narrative starship combat" -> ça aussi, ça peut être vraiment super.
Ça remplace le livre de base ou c'est un simple supplément qui ajoute de nouvelles classes et contenu ?
Bonne question.
Le titre "Starfinder 1.5" de ce topic m'a laissé entendre que c'était un LdB révisé.
Mais sur le site de paizo ils le comparent à Pathfinder Unleashed qui doit être si je ne me trompe pas Pathfinder Unchained en VF. Auquel cas ce serait un compagnon ... ce qui n'enlève de mon point de vue rien à l'intérêt du bouquin ^_^
Si qq1 un peu plus au fait des gammes Paizo pouvait confirmer, ce serait top.
- Frostphoenyx
En gros c'est Pathfinder Unchained, mais pour Starfinder.
Je de grosses attentes pour les nouvelles règles de combat spatial ^^
- Frostphoenyx
Je pense que c'est exactement cela !
J'avoue que ça donne envie !